fbpx

4 hetes alap arcfeszesítő arcjóga kurzus

[TANANYAGOK]

Üdv a Természetes nők Klubjában!
A 4 hetes alap arcjóga kurzus tananyagait ezen a felületen találod.

Hetente kapsz új videókat és hozzá tartozó részletes leírásokat! Szuper időtöltést és kellemes arcjógázást kívánok! 

Hatékonyan és biztonságosan akarod végezni az arcjógát?
Akkor ezekre figyelj oda!

N

Legyen tiszta a kezed és az arcod is, mosd le a sminkedet, és alaposan mosd meg a kezed is.

N

Figyelj oda a testtartásodra, ne görnyedj, ne húzd a vállad fel a füledhez! Húzd ki magad, legyen szép hosszú a nyakad, álladat párhuzamosan tartsd a padlóval.

N

Készíts egy kis szérumot, arcolajat vagy krémet, bizonyos gyakorlatoknál fontos, hogy kicsit csússzon a bőröd.

N

Mindig a saját szintednek megfelelően gyakorolj! Ha valami kellemetlen, akkor azt inkább hagyd abba, vagy vegyél vissza az intenzitásából!

1. hét

#1 – Átfogó minirutin a 9 legnépszerűbb arcjóga gyakorlattal

Ebben a videóban egy átfogó minirutint kapsz kezdésnek. A kurzus további részében minden területet érinteni fogunk részletesebben is. Nézd végig, állítsd meg, csináld velem, gyakorolj! Minden nap! 🙂

További leírást itt találsz, csak gördítsd le

Füled alá teszed a kezedet, az ujjaidat és kicsit elkezded finoman előre-hátra mozgatni a bőrt. Nem kell erősen, nem kell mélyen nyomni, mintha masszíroznád, hanem csak egy kicsit megrázogatjuk, felélesztjük itt a nyirokfolyadékot, és szépen elkezdjük az ujjainkkal lefele vezetni ezt a folyadékot.

Nagyon finom, pihe-puha mozdulatokkal simogasd végig a nyakadat, hogy ez a felgyülemlett nyirokfolyadék, ez el tudjon szépen vezetődni.

Ugye a testünknek a takarító brigádja az a nyirokkeringés, ami elvezeti a sok felgyülemlett káros anyagot, viszont ennek a nyirokkeringésnek nincsen egy pumpája, mint amilyen a szív a vérkeringésnek. Úgyhogy nekünk kell segíteni abban, hogy ezt a pangó folyadékot, ami az arcunkban és a nyakunkban is felgyűlik, ezt el tudjuk szépen vezetni.

Ez a mozdulatsor abban különbözik a masszázstól, amivel ugye felemeljük az izmokat, hogy az egy erőteljesebb masszázsmozdulat, amivel tényleg mélyebben a bőr mély szövetei alatt az izmokkal dolgozunk, viszont amikor a nyirokfolyadékot szeretnénk elvezetni az arcunkról, akkor csak nagyon puhán, finoman tesszük ezt.

Oké, és itt maradsz a kis ujjacskáiddal, szépen megmozgatod itt a kulcscsontod fölötti részt, ide bevezetjük a nyirokfolyadékot, hogy szép hosszú nyakunk legyen, vékony nyakunk, definiált állunk, eltűnjön a tokánk és a szemünk alatti táskák is eltűnjenek. Mind-mind a nyirokfolyadékok okozza.

A nyakunk és a tokánk területével folytatjuk. Fordítsd oldalra a fejedet, egy nagyon picit picit hátra, épp hogy húzódjon. Itt ez a nagy izom érezd, hogy kellemesen nyúlik, és kinyújtod a nyelvedet, és megpróbálod az orrod hegyét elérni vele. Azt fogod érezni, hogy itt a tokád alatti rész húzódik kellemesen. Ezt fogjuk megdolgoztatni. Húsz számolásig csináljuk, egyszer az egyik oldalra, aztán a másik oldalra. A húsz számolás után szólni fogok. Kezdjük. Tehát oldalra fordítod a fejedet, egy picit hátrabiccented.

Átforgatjuk a másik oldalra. Oldalra fordítod, picit hátrabiccented és kinyújtod a nyelvedet, megpróbálod elérni az orrod hegyét.

Megdolgoztatjuk az orcáinkat is. Ó alakot formázunk az ajkainkból, úgy, hogy eltakarjuk a fogunkat az ajkainkkal. Majd miután megvan az ó, az ajkaidnak a sarkát fölfele húzod, úgy, hogy megpróbálod az orcáidat dolgoztatni. Nem a szemedet húzogatod össze, és nem pedig azt ráncolod, hanem megpróbálod kontrolláltan az orcáidat fölhúzni.

Továbbra is az orcánkkal dolgozunk. Ismételten eltakarjuk a fogsorunkat az ajkainkkal, összezárjuk az ajkainkat teljesen, és a sarkát pedig megint fölfele húzzuk. De ezúttal lefogjuk a kialakuló gyűrődést vagy a ráncot az orrunk mellett. Tehát mutatom a gyakorlatot.

És elengedjük, majd megcsináljuk még egyszer. Tehát összecsukod az ajkaidat, fölfele nyomod a sarkaidat az ajkaidnak, és így tartod tíz másodpercig vagy tíz számolásig. Szólok, amikor vége.

És megcsináljuk harmadszorra is. Harmadjára érezni fogod, hogy már nagyon-nagyon megdolgoztattad az arcáidat

Ha ez nem megy, akkor lefogod szépen a szemedet, hogy ne ráncolódjon. Majd O-t formázol és felhúzod az ajkaid sarkát. Megint O, megint fel. És ezt folytatod.

Ha úgy érzed, hogy kicsit fáradt a bőröd, elkezdett egy kicsit lógni az arcod, fáradtabban ébredsz föl reggel, akkor ez a gyakorlat tökéletes arra, hogy fölélénkítsd az arcodat, beindítsd a vérkeringést, ezzel bevidd a szérumokat, a krémeidet a reggeli arcápolási rutinodban, és egy gyönyörű sminket is fel tudj magadra varázsolni a végére, hiszen egy élettel teli ragyogó, frissebb arcod, bőröd lesz.

Két ujjadat összeteszed és szépen az orcáid alatti izom alá nyúlsz, fölfele nyomod és elengeded. Ez egy nagyon dinamikus mozdulatsor. Figyelj arra, hogy ne a bőrödet rángasd, hanem tényleg az izommal dolgozik, és azt nyomd fölfele.

Szépen belülről kifelé haladva fölnyomod az izmodat, és egy ilyen kis mozdulattal el is engeded.

Ennek a gyakorlatnak a végére érezni fogod, hogy tényleg jól felpezsdült a vérkeringésed, a bőröd, érezni fogod a bizsergést, és azt is, hogy az orcád mintha kicsit már magasabban is lenne

Szemünk alatti táskákon fogunk dolgozni, három ujjaddal a szemed alatti táskára, vagy annak a helyére teszed az ujjaidat, és szépen elkezdesz vele pulzálni. Ezzel a gyakorlattal a szem alatt lévő pangó nyirokfolyadékot vezetjük el, ami a táskákat is okozza. Szépen pulzálunk vele, ezt a gyakorlatot is egy percig csináljuk, és a gyakorlat végére érezni fogod, hogy egy kicsit felpezsdült a szemed alatti terület. Frissebbnek fogod érezni a szemedet.

Én is általánosságban frissebbnek fogom érezni az arcodat is. Még egy kicsit csináljuk.

Közben ne felejtsd el, hogy a válladat mindig ereszd le, ne húzd föl a nyakadat, ne húzd föl a válladat a füleidhez, hanem mindig ereszd le szépen egyenes háttal és egyenletesen próbálja meg lélegezni.

Ujjaidat a szemöldököd fölé, lefogod a szemöldöködet, nem kell lefele nyomni, egyszerűen csak tartsd a helyén. Nagyra nyitod a szemedet.

És tíz után elengeded. És ezt megcsináljuk még egyszer utoljára. Mutatóujjadat a szemöldököd fölé, megtartod a szemöldöködet, és nagyra kinyitod a szemedet. Így tartod, közben lélegzel, nem tartod benn a levegőt.

#2 – Homlokráncok, feszültség a homlokban – Fókuszban a homlok!

A homlokunkon nagyon hamar megjelennek a ráncok, mert egy sokat használt területről van szó. Szinten minden percben felszalad a szemöldökünk, vagy épp összehúzzuk azt. Ahogy idősödünk és csökken az elasztin és kollagéntermelés, a bőrünk egyre kevésbé rugalmas és egyre kevésbé tud a ráncolás után visszasimulni. A napi szintű arcjógázással nagyszerűen lehet csökkenteni a homlokban lévő feszültséget és ezáltal a ráncokat

További leírást itt találsz, csak gördítsd le

Hátradőlsz, megfogod, szépen elkezded fölfele görgetni. Fölfele, fölfele, fölfele, s a végén erőteljesen, körkörös mozdulatokkal, hármas kilövő. Ezt még megcsináljuk még készen. Fölfele, fölfele, fölfele.

És a végén erőteljes mozdulatokkal átmasszírozod. Még egyszer, fölfele, fölfele, fölfele, és a végén erőteljes mozdulatokkal. Ezt a gyakorlatot elvégezheted akár akkor is, amikor a munkahelyeden vagy, a laptop előtt ülsz, vagy bármilyen olyan alkalom van, amikor egy kicsit lazítani szeretnél, érzed, hogy már kezdesz összefeszülni, és kezded összehúzni a nyakadat is

első gyakorlatunk az, hogy egy percig szépen az ujjaiddal elkezded kifele simítani bentről, középről, kifelé, kifelé.Így ni. Szépen végigsimítjuk. Próbáld meg a szemöldöködet leengedni, ne legyen így fönt folyamatosan ebben a tartásban.

Majd helyezd a tenyeredet a homlokodra, és ugyanezt a mozdulatot fogjuk csinálni csak felváltva, bentről kifelé, szépen simítsd el a homlokodat. A válladat engedd le, figyelj arra, hogy ne húzd ide föl a válladat a füledhez, hanem próbáld meg teljesen lenyomni, a lapockáidat közelíteni egymáshoz, és egészen a halántékodig kifelé simítsd ezt a nagy izmot, a homlokodat. Arra mindig figyelj, hogy próbáld meg ellazítani a szemöldöködet.

Ezt a három ujjadat, a gyűrűs ujjadat, a középső ujjadat, valamint a mutatóujjadat tedd a szemöldököd fölé. Így nagyjából egyenletesen elosztva. És a feladatunk az, hogy elkezded nyomni ezt a területet, minthogyha meg akarnád masszírozni, majd egy kicsit feljebb csúsztatod, és itt is. Akár körkörös mozdulatokkal is masszírozhatod, aztán egy kicsit megint feljebb csúsztatod, megint körkörös mozdulatokkal megmasszírozod, megint feljebb csúsztatod, megint megmasszírozod.

És kezdjük az egészet elölről. A szemöldököd fölött eloszlatod az ujjaidat egyenletesen. Nyomást gyakorolsz rá, kicsit körkörös mozdulatokkal megmasszírozod, kicsit fölfelé nyomod, megmasszírozod, megint följebb nyomod, megmasszírozod, följebb nyomod és megint megmasszírozod.

És ezt megcsináljuk még egyszer. Tehát eloszlatod az ujjaidat a szemöldököd fölött.

Nyomást gyakorolsz rá, körkörös mozdulatokkal megmasszírozod, följebb nyomod egy kicsit, megmasszírozod, megint följebb nyomod, megint megmasszírozod, megint följebb nyomod, és megint megmasszírozod.

Két ujjadat az orrnyerget fölé teszed, ide ebbe a kis hupliba. Itt egy viszonylag erősebb nyomást gyakorolsz rá, nem kell teljesen kinyomni, vagy nem is az kell, hogy csak így simán szépen rajta legyen, hanem ráteszed, és picit nyomod, minthogyha mondjuk elkezdene fájni a fejed, és elkezdenéd enyhíteni azzal, hogy masszírozod, szóval ideteszed az ujjaidat, és innen majdhogynem a szemöldököd közül, csak egy kicsit lejjebbről, elkezded fölfele nyomni a két ujjadat, és szétnyitod  

Homlokodra teszed a kezedet úgy, hogy a kisujjad, az pontosan a szemöldököd fölött legyen, valamint a kezed is, a kezednek a többi része is a másik szemöldököd fölött legyen, fölött legyen. Feladat az, hogy ebben a pozícióban megpróbálod a szemöldöködet fölemelni úgy, hogy közben lefogod a szemöld a homlokodat, eléred azt, hogy nem ráncolódik össze, tehát mutatom a kezem nélkül, nem ráncolódik így össze a szemöldököd így, mert ott tartod a kezedet. Tehát fölemeled a szemöldöködet és elengeded. Fölemeled és elengeded. Ezt be kell gyakorolni, mert a szemednek a többi területe nem mozoghat. Nem hunyoríthatsz, hogy erőlködj és próbálkozz, hanem csak egyszerűen emeld föl a szemöldöködet. Ezzel megpróbáljuk egy kicsit újratanítani a homlokunkat, hogy hogyan is kell mozognia, és hogyan nem kell mozognia. Közben figyelj arra, hogy a válladat mindig nyomd le, ha elfáradt a karod, akkor átmész a másik oldalra.

Átteszed a másik kezedet, szemöldököd fölött legyen az ujjad, ne húzd így össze a szemöldöködet, egyszer csak tartsd nyit, és fogd le, hogy amikor fölemeled, akkor ne ráncolódjon a szemöldököd fölötti rész a homlokodon. Válladat itt is nyomd le, figyelj rá, fölemeled, s a szemed többi része nem mozog, nem hunyorítasz, nem csinálsz semmi mást a szemeddel, csak a szemöldöködet próbálod meg fölhúzni úgy, hogy közben a kezeddel elsimítod a ráncokat a homlokodon, és nem engeded, hogy ráncolódjon.

Ezután az öklöddel szépen kifele simítod belülről a homlokodat. Finoman, nem kell erősen nyomni, nem masszírozzuk, hanem csak simán elsimítjuk. Sokat dolgoztattuk most 

Fölteszed megint a két kezedet a homlokodra, kicsit hátrahúzod, kicsit hátrahúzod a homlokodat föl és hátra.

2. hét

#3 – Szemöldök területe, haragosránc –
Fókuszban a szemöldök!

A szemöldök közötti terület igen makacs ráadásul tudatában sem vagyunk annak, hogy egészu nap húzogatjuk össze a szemöldökünket. Ez a szokás hamar berögzül, az izmok megfeszülnek és berögzülnek az úgynevezett haragos ráncok. 11-es vonalnak is szokás nevezni. Ezt a területet lazítjuk, simítjuk.

További leírást itt találsz, csak gördítsd le
  1. Haragosránc simító – kampót formázunk a mutatóujjunkból, orrtól felfelé a hajig simítjuk. Procerus izom lazítás, ami a két szemöldök közötti területen van.
  2. Szemöldökemelés 2. – belülről kifelé haladva csipkedjük a szemöldököt. ezen segít: fejfájás, migrén, sok időt töltesz gép előtt
  3. Gömbhal – haladó – felfújjuk az arcunkat levegővel és végigpaskoljuk az arcunkat – próbáld meg az egész felületet végigütögetni, ne csak egy pontot
  4. Esőcsepp – Először csukott, lazított szájjal és állkapoccsal, utána O-t formázva, a fogakat eltakarjuk az ajkakkal. orrtól indulva állig, majd visszafelé. Dupla ujjal csinálni . nevetőráncokra és marionett ráncokra
  5. Kulcscsont nyomás – fogakat eltakarjuk az ajkakkal, felhúzzuk az ajkakat, hátradöntjük a fejet, hogy húzódjon a nyak és a tenyerünkkel lefogjuk a kulcscsontot. 30 másodprec, szünet, 30 másodperc
  6. PILLANGÓ – homlokodat simítsd ki a tenyerekkel és nézz lefelé. 30 másodperc. Utána szemeket nagyra nyitjuk, és közben kisimítjuk a homlokot a tenyerekkel. 30 másodperc
  7. Szemöldökemelés – 1 Ujjaiddal ollót formázol, és oldalanként belülről kifelé húzod az ujjaidat
  8. Szemöldökemelés 2 – Összecsipkedni a szemöldököd és felváltva nyomkodni belülről kifelé, az izmot csípd, ne a bőrt

#4 – Nevetőráncok és marionettvonalak!

Nasolobiális ráncokat nevetőráncoknak is hívjuk. A szánk két oldalán futnak az orrunktól lefelé, és a marionett vonalakban folytatódnak. Az idő előrehaladtával, ahogy az orcánk veszít teltségéből, ami a nevetőráncok elmélyüléséhez vezethet, hiszen minden nyomódik lefelé, extra bőr és zsírréteg terheli ezt a területet. Minden mindennel összefügg, tehát nem csak ezen a részen lesz a megoldás, de fontos dolgozni rajta. 

További leírást itt találsz, csak gördítsd le

1. Arc relaxálása – engedd el az arcod minden izmát, először szorítsd össze, aztán engedd el, hogy érezd, milyen a relaxált arc.

2. Haragosránc lazítása – mutatóujjakkal szemöldök között masszírozzuk, majd szétnyitjuk a mutatóujjakat és a szemöldök fölött elmasszírozzuk az izmot

  1. Szarkaláb simítás – mutatóujjakkat átlósan az orcák fölé tesszük, lefogjuk a szarkalábakat. Enyhe pulzáló mozgással lazítjuk ezt a területet 30 másodpercig, majd szépen gyengéden kisimogatjuk a hajtövekig.
  2. Orcaemelés kampókkal – Ezzel a gyakorlattal egyúttal áttérünk a nevetőráncokra. Jujj, nem hangzik jól? Annál jobb érzés. és csak az ujjainkból csinálunk kampót. Mutatóujjadból kampót formázol, orrcimpád tövétől kezdve a kampóval a két csont közé nyomsz, az izmod stimulálod, kifelé, a halánték felé haladva. középtájon megállsz, és simító mozdulattal húzod ki az ujjaidat a halánték irányába.
  3. 2 ujjas masszázs, fentről lefelé és vissza. Lazítsd el az arcodat, amennyire csak tudod, és masszázzsal felmelegítjük az izmokat, elindítjuk a kollagéntermelést, lazítjuk az izmot
  4. Mutatóujjakkal lentről-felfele ütögetjük végig a nevetőráncokat – Közben mélyen lélegzünk
  5. Hörcsög extra – felfújjuk az orcáinkat és átrakjuk egyik oldalról a másikra a levegőt. Érezd, ahogy dolgozik az izmod, oldalra-fel-oldalra. Ez segít felemelni az arcot, és összességében egy emeltebb, teltebb kinézetet adni az arc alsó részének.
  6. Belülről masszírozzuk. Benyúlunk a szánkba, hüvelykujjal, tartod belül, kívül mutató és középső ujjaddal masszírozod lentről felfelé.
  7. Csip-csip-csóka – ujjakkal lentről felfelé csipkedjük a nevetőráncokat.

BÓNUSZOK 

#1 – 5 joker gyakorlat
Mini füzetecske

Péntek Enikő Zona light edzés
5 joker gyakorlat, ha semmire nincs időd. Csak előkapod és már csinálod is, akár sorban állás közben is.

#1 – 5 joker gyakorlat
Mini füzetecske

Péntek Enikő Zona light edzés

Nincs időd reggelizni? Semmi gond! Jucus kihúz a pácból. Szépítő reggelik 5 hozzávalóból, egyszerűen.

polgar.eniko@fiatalarc.hu

Adatkezelési tájékoztató

Általános szerződési feltételek